Frequently Asked Questions
Op deze pagina zijn antwoorden te vinden op de meest gestelde vragen van Happenplank. Staat je antwoord er niet tussen, stel je vraag dan via de live chat of via de mail. De live chat is beschikbaar van maandag tm vrijdag van 9:00 - 17:00.

Scroll naar beneden of ga direct naar informatie over:
- betalen
- graveren
- klantenservice
- onderhoud

- opzetjes
- productinformatie
- relatiegeschenken
- verzending


Betalen

Op welke manieren kan ik een bestelling betalen?
De bestelling kan via iDeal, credit card, Apple Pay, Belfius, Bancontact, KBC/CBC, Klarna Achteraf Betalen of PayPal betaald worden. Bij grote bestellingen of voor bedrijven is het mogelijk om via een factuur te betalen. Ook is er een optie om een bestelling te plaatsen zonder deze direct te betalen. Deze optie is "vooraf overmaken". Het bedrag kan dan worden overgemaakt via een QR code die we per mail toesturen. 

Is het mogelijk om via een factuur te betalen?
Voor bedrijven en grote bestellingen is dat mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op via de mail

Ik heb per ongeluk alleen een borrelplank besteld maar geen gravering. Hoe bestel ik deze zonder weer verzendkosten te moeten betalen?
Graag horen we welk artikel(en) we kunnen toevoegen aan de order. We sturen dan een betaallink om het restantbedrag alsnog te voldoen. 

Ik ben een artikel vergeten te bestellen, kan ik nog iets toevoegen als de bestelling al betaald is?
Graag horen we welk artikel(en) we kunnen toevoegen aan de order. We sturen dan een betaallink om het restantbedrag alsnog te voldoen. 

Waar kan ik een kortingscode vinden?
Op de pagina kortingscodes staan de acties van deze periode om een Happenplank met korting of een gratis product te bestellen. Ook kun je ons volgen op InstagramPinterest of Facebook, hier worden ook acties of kortingen gedeeld. 


Graveren

Hoe wordt er gegraveerd?
Wij graveren met hightech laserapparatuur. Daarmee branden we de tekst of afbeelding in het hout. Dit gaat heel gedetailleerd en nauwkeurig en zorgt ervoor dat (bijna) elk ontwerp op een Happenplank kan worden gegraveerd. 

De kleur en de houtsoort zorgen voor de intensiteit van de gravering. Hoe donkerder de houtsoort, hoe donkerder de gravering. En hoe harder de houtsoort (bijvoorbeeld eikenhout) hoe donkerder de gravering.

We zorgen voor een mooie, diepe gravure die mooi uitkomt op het hout. Hoe het graveren van een plank in zijn werk gaat, is te zien op de pagina Happenplank videos

Hoe gaat de gegraveerde Happenplank eruit zien? 
Als wij de bestelling ontvangen, maakt ons design-team een voorbeeld ontwerp. In dit opzetje zie je de plank die je besteld hebt met de gravering in het bestelde formaat en op de gevraagde plaats op de plank. Dit voorbeeld krijg je binnen 24 uur in je mailbox nadat je een bestelling hebt geplaatst. Aanpassingen zijn daarna nog mogelijk. Alles gaat in overleg. Pas als het ontwerp helemaal naar je zin in, wordt de bestelde borrelplank met gravering gegraveerd.

Ik heb een standaard ontwerp of eigen design uitgekozen maar wil nog een kleine toevoeging zoals een kleine ster, hartje of naam. Kan dat? 
Aanpassingen aan het standaard ontwerp zijn altijd mogelijk. Dit kan bijvoorbeeld een ander lettertype of een andere lay-out zijn. We maken elk ontwerp op maat en een aanpassing is zo gedaan. Geef je wensen door bij het bestellen van de gravering. 

Ik wil een standaard ontwerp personaliseren. Hoe werkt dat?
Kies een plank uit ons assortiment borrelplanken. Maak daarna een keuze uit een van onze standaard graveringen bijvoorbeeld van het bruiloft thema of verjaardag thema. Kies hierbij ook de grootte van de gravering, dat kan 10 cm, 15cm, 20cm, 25cm, 30cm of 40+cm zijn. Geef de namen en/of datum door en plaats deze in je winkelmand. 

Ik heb een eigen ontwerp of (bedrijfs) logo, hoe kan ik dat het beste aanleveren?
Via de mail ontvangen we graag het ontwerp wat je zou willen laten graveren. Mocht je twijfelen over een ontwerp kun je het ontwerp ook voordat je een bestelling plaatst doorsturen, dan kunnen we advies geven over de mogelijkheden.

De meeste bestandsvormen zijn mogelijk, als deze maar in goede kwaliteit zijn om te gebruiken voor de gravering. Het handigste is om dit aan te leveren als een vector bestand (.ai, svg, eps of .png). Pixelbestanden als .jpg, jpeg en .png zijn ook mogelijk. Liever niet in PDF omdat dit een alleen lezen bestand is. Het omzetten van PDF naar een ander bestandstype lukt niet altijd. 

De afbeelding, tekst of foto mag in de bijlage meegestuurd worden per mail of via de chatservice. Het beste resultaat krijgen we als de afbeelding een hoge resolutie heeft en geen schaduwen bevat. 

Ik wil meerdere graveringen op 1 plank laten graveren, kan dat?
Wil je meerdere graveringen op 1 plank? Bijvoorbeeld 1 gravering onder het handvat en 1 gravering onderin de plank? Dat is mogelijk. Kies dan voor de optie "2x een eigen ontwerp laten graveren op 1 plank". Dan kunnen er 2 graveringen van 10x10cm of 2 graveringen van 15x15 cm gegraveerd worden. Beide graveringen kunnen verschillend zijn van ontwerp. Bijvoorbeeld 1 bedrijfslogo en een tekst. 

Ik wil een borrelplank bestellen zonder gravering, kan dat?
Natuurlijk kan dat, een serveerplank zonder gravering kan dezelfde dag nog verzonden worden. 

Gaat de gravering naar verloop van tijd vervagen?
Een laserstraal brandt de gravering in het hout, hierdoor ontstaat een verlaagde uitsparing van het hout. Doordat de laserstraal het ontwerp in het hout brandt, krijgt de gravering een donkere kleur. Bij normaal gebruik van de plank blijft de gravering zijn donkere kleur behouden. Pas als je de gravering gaat schrobben of met agressief schoonmaakmiddel gaat behandelen kan de gravering vervagen.

Klantenservice en contact

Hoe kan ik contact krijgen met een medewerker van Happenplank?
Een klantenservice medewerker geeft direct antwoord op je vragen in de live chatfunctie. De chatfunctie is beschikbaar van maandag tm vrijdag van 9:00 tot 17:00. Is de chatfunctie niet beschikbaar? Laat dan een bericht achter. Dit kan via de chatfunctie berichtenservice of via de mail naar info@happenplank.nl. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Zijn jullie in het weekend bereikbaar?
Ook in het weekend zijn we bereikbaar per mail en in sommige gevallen wordt er ook in het weekend gegraveerd en verzonden. 

Is er een mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen?
Helaas is deze mogelijkheid er niet. Mocht je toch liever telefonisch contact hebben met een medewerker van Happenplank, stuur dan een email met een belverzoek dan wordt je z.s.m. teruggebeld. 

Which language can I use when I send an email for information?
You can use the dutch, english or spanish language
Español: puede enviarme un correo electrónico en español

Onderhoud snijplanken

Hoe maak ik mijn Happenplank schoon?
Je kunt de Happenplank schoonmaken met een vochtige doek of keukenpapier. Een klein beetje zeep mag, maar gebruik liever geen sterke schoonmaakmiddelen, dat is niet goed voor het hout. Wil je de snijplank een keertje goed schoonmaken? Smeer deze dan in met citroensap en scrub de plank met grof zeezout. Na het reinigen zet je de plank rechtop, maar vermijd hierbij warmtebronnen. Laat een borrelplank dus niet op een radiator liggen. En let op: houten planken mogen nooit in de vaatwasser of geweekt worden in (heet) water.

Hoe onderhoud ik mijn Happenplank?
Behandel de Happenplank regelmatig met een hiervoor geschikte onderhoudswax of onderhoudsolie, zoals druivenpitolie of een andere plantaardige olie. De olie of wax vormt een natuurlijk beschermlaagje en voorkomt dat vocht of onaangename luchtjes door het hout worden opgenomen. Je ziet vanzelf wanneer de plank een nieuw laagje olie nodig heeft, hij voelt dan wat droog aan. Onderhoudsolie en onderhoudswax voor houten snijplanken zijn te vinden op de pagina "stel een cadeaupakket samen". Bestel deze samen met een Happenplank, dan heb je deze meteen in huis. 

Ik geef een Happenplank cadeau, hoe weet degene hoe de plank behandelt moet worden?
Bij elke bestelling wordt een kaart met korte instructie meegestuurd over hoe je de Happenplank mooi houdt. 

Opzetjes voor een ontwerp

Hoe ziet een voorbeeld ontwerp eruit? 
Een voorbeeld ontwerp ontvang je z.s.m. na het plaatsen van een bestelling. Aanpassingen zijn altijd nog mogelijk zoals de grootte of plaats van de gravering, een naam of kleine afbeelding erbij laten plaatsen etc. 

ontwerp gravering Hakblok XLontwerp gravering Tapas XLontwerp gravering Tapas XLontwerp gravering Tapas XLontwerp gravering Borrelplank Hartontwerp gravering borrelplank eikenontwerp gravering Hakblok XL

Productinformatie en houtsoorten

Hoe worden de Happenplanken gemaakt?
Voor onze Happenplanken worden de mooiste stukken hout uitgezocht met weinig knoesten en oneffenheden. Alle planken worden met de hand gemaakt door echte vakman. Dit is een ambachtelijk proces waar veel tijd en liefde in wordt gestopt en dat zie je terug in de kwaliteit. De planken van eikenhout en beukenhout worden gemaakt van stroken hout, die aan elkaar verlijmd worden. Dit gebeurd met een waterbestendige lijm speciaal gemaakt voor horecadoeleinden. Hierdoor blijft het veilig om de planken te gebruiken in de keuken. Doordat de plank bestaat uit verschillende delen zal de plank niet snel kromtrekken, scheuren of breken.

Van welk hout worden de planken gemaakt?
Alle eikenhouten en beukenhouten planken zijn een mix van FSC-gekeurd hout. Door dit keurmerk weten we zeker dat ons product afkomstig is uit verantwoord beheerde bossen. En dat is wel zo duurzaam.
Eikenhouten planken
Voor onze eikenhouten planken wordt licht Europees eikenhout gebruikt, dit is een harde houtsoort met een lichte nerf en weinig knoesten en daarom perfect voor het graveren van tekst of afbeelding. 
Olijfhouten planken
De borrelplanken van olijfhout komen uit Zuid Europa. Deze worden gemaakt van olijfbomen die hun productie voor olijven verloren hebben. Zo krijgt het hout nog een 2e leven. Deze duurzame manier om hout een nieuwe bestemming te geven, spreekt ons erg aan!
Beukenhouten planken
Het beukenhout wat gebruikt wordt voor onze planken komt uit Nederland van bomen die worden gekapt omdat ze oud zijn of weg moeten vanwege ruimtegebrek. Deze bomen zouden anders de versnipperaar in gaan maar krijgen nu nog een 2e leven. Er worden dus geen bomen gekapt enkel en alleen om borrelplanken van te maken. 
Walnotenhout serveertray

De serveertray walnoot wordt gemaakt van hout waarvan de boom zijn productie van walnoten heeft verloren. Deze bomen komen uit Zuid Europa en krijgen hiermee nog een 2e leven. Deze serveertray is een duurzaam product met een mooie bestemming. 

Hoe is de plank behandeld?
De eikenhouten en olijfhouten planken zijn behandeld met een beschermende olie of wax, hierdoor blijft het hout mooier van kleur en het beschermt tegen vlekken. Om de plank mooi te houden, is het aan te raden om de eikenhouten plank in te smeren met een plantaardige olie. Bestel hier een flesje onderhoudsolie. Voor de olijfhouten en walnoothouten planken adviseren we een onderhoudswax te gebruiken. Dit is iets vettiger dan een olie en de olijfhouten planken krijgen hier een mooie, matte finish van waardoor het hout beter beschermt is tegen scheuren of vlekken. Bestel hier een flesje onderhoudswaxDe serveertray beukenhout wordt vanuit de leverancier gestoomd. H
ierdoor behoudt de plank zijn stabiliteit en zal minder snel vervormen onder invloed van vocht of temperatuurwisselingen.

Relatiegeschenken

Welke Happenplanken zijn geschikt als relatiegeschenk?
Elke Happenplank kan als relatiegeschenk, eindejaarsgeschenk of promotieartikel gegeven worden met of zonder gravering van het bedrijfslogo.

Welke gravering is gebruikelijk als relatiegeschenk?
Alles kan natuurlijk maar het bedrijfslogo en de bedrijfsnaam zijn favoriet. Daarbij kan nog een extra tekst gegraveerd worden. We maken een gratis ontwerp op maat, geheel naar wens van de klant. 

Ik wil voor mijn bedrijf 100 borrelplanken bestellen. Wat is de levertijd daarvan?
Voor deze aantallen moeten we overleggen met onze leverancier wanneer deze geleverd kunnen worden. Over het algemeen zal dit 1 - 3 weken zijn. 

Hoe kan een bestelling van relatiegeschenken betaald worden?
Voor grotere bestelligen voor bedrijven sturen we een factuur, meestal vragen we wel om een aanbetaling te doen bij ontvangst van de order. Het restant kan tot 2 weken na aflevering betaald worden. 

Is het mogelijk om korting te krijgen wanneer we meerdere stuks bestellen?
Voor een grote order maken we een offerte met een passende korting. Vraag naar de mogelijkheden via info@happenplank.nl

Een Happenplank als kerstpakket?
Van een gegraveerde Happenplank met het logo van het bedrijf of bedrijfsnaam is een leuk kerstpakket te maken. Luxe cadeautassen met katoenen koord of nette cadeaudozen kunnen meebesteld worden om een compleet borrelpakket cadeau te geven. Bestel je bij ons een gegraveerde borrelplank in combinatie met borrelplank lekkernijen om als kerstpakket of cadeaupakket aan klanten te geven, bespaart dit veel tijd in de vaak toch al drukke november en december maanden. 
Een aantal borrelplank cadeau artikelen zijn te vinden op onze pagina: "stel een cadeau pakket samen" zoals een olijfhouten schaaltje, een kaasmessenset of een flesje onderhoudsolie voor snijplanken. Verdere informatie is te vinden op relatiegeschenken

Verzending en levertijd

Wat zijn jullie levertijden?
Voor een bestelling van een borrelplank zonder gravering is de levertijd 1 - 2 dagen. 
Voor een bestelling van een borrelplank met gravering is de levertijd: 1 - 5 dagen. 

Voor de exacte levertijd en/of spoed bestelling, mail naar info@happenplank.nl

De bestelling kan worden opgehaald in Hoofddorp. We zijn geopend van maandag tm zondag. Bij deze optie betaal je geen verzendkosten en daarnaast kan de bestelling snel worden opgehaald. 

Wat zijn de verzendkosten?
DHL afhaalpunt binnen Nederland € 6,25
Huisadres binnen Nederland € 7,25

België € 9,50
Duitsland € 14,50
Frankrijk € 19  

Bestellingen boven de €150 worden gratis verzonden. 

Kan ik mijn bestelling naar een ander land laten verzenden?
Ja dat kan, informeer naar de verzendkosten en levertijden via de chatfunctie of via de mail. 

Met welke bezorgdienst wordt de bestelling verzonden?
Wij maken gebruik van de bezorgservice van Post.NL en DHL.

Kan ik een bestelling laten bezorgen bij een pakketpunt?
Dit kan zeker. Graag krijgen we dan de naam en het adres van het pakketpunt door bij de bestelling, via de chatservice of via de mail. Zolang het verzendlabel nog niet is aangemaakt kan het afleveradres nog gewijzigd worden. 

Kan ik het afleveradres nog wijzigen nadat de bestelling is geplaatst?
Zolang het verzendlabel nog niet is aangemaakt kan het afleveradres nog gewijzigd worden. Dit kan worden doorgeven via de chatservice of via de mail. 

Kan ik mijn bestelling volgen via Track&Trace?
Nadat de bestelling is opgehaald door Post.NL of DHL krijg je een e-mail met de Track&Trace bericht. Hiermee kun je zien wanneer deze bij je thuis of bij het DHL afhaalpunt zal worden afgeleverd. Happenplank heeft helaas geen invloed op vertragingen die door drukte bij de bezorgdiensten worden veroorzaakt. 

Is het mogelijk om mijn bestelling af te halen?
Het is mogelijk om de bestelling af te halen in Hoofddorp. Adresgegevens staan bij de check-out vermeld. Afhaaldag en tijden in overleg eventueel ook in het weekend mogelijk.

© 2014 - 2024 Happenplank | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel